banner

Mano

Noem het een afwijking, ik kan het niet ontkennen. Maar noem het geen ‘gewone bistro’. BISTRO DE BOK, een bedrijf dat al decennia lang haar formule niet heeft gewijzigd. Niet omdat we het niet anders zouden willen, maar omdat we te horen hebben gekregen dat het gewoon niet anders mág. Onze vaste bezoekers blijken zo vertrouwd met de inrichting dat men ongelukkig zou worden als de sfeer zou gaan wijzigen in hip, trendy en jong. Van ons wordt verwacht die speciale BOKcultuur te conserveren. Als een eerbetoon van goede smaak. Mijn (voor)naam is Mano, internetondernemer pursang en eigenaar van o.a. Theater.nl. Misschien leuk te vertellen hoe ik eigenaar van deze prachtige bistro ben geworden. Al jarenlang behoorde ik tot de vaste vrienden, helemaal gek van de keuken en de sfeer. Waar ik ook was, Amerika, Azië, nergens kon ik de tournedos eten zoals bij BISTRO DE BOK. Als ik landde op Schiphol begon het watertanden al. Noem het een defensieve overweging, maar wat als de Bok haar kaart en sfeer zou veranderen, dat die tournedos zou verdwijnen? Ondenkbaar. De enige keuze die me restte was BISTRO DE BOK te kopen. Het is misschien een emotionele keuze geweest, maar ik heb er geen dag spijt van gehad.